Monday, January 20, 2014

Telefonski marketing, tako in drugače…

Pridete utrujeni iz službe domov, ravno pojeste kosilo, se zleknete na kavč da bi se malce odpočili, ko na enkrat zazvoni telefon. Z zadnjimi močmi se dvignete s kavča, se oglasite, ko na drugi strani žice zaslišite bolj ali manj avtomatiziran glas, ki vas prosi da nekaj kupite, ali da sodelujete v anketi, ali vam ponuja razne brezplačne predstavitve sesalcev, posteljnine, zavarovanj in podobno..

Kako odreagirate?

Sam delam v telefonskih studijih že skoraj 4 leta. V tem obdobju sem doživel že vse možne reakcije, od tega da so me ljudje nekam pošiljali (dobesedno), do tega da so bili zelo prijazni in so me celo vabili na pijačo in pecivo. Žal je teh drugih reakcij bilo veliko manj, ali bolje rečeno bilo jih je samo za vzorec.

Velika večina ljudi je samo rekla da jih “ne zanima” še preden so sploh dobro vedeli zakaj jih sploh kličem, ali so enostavno vrgli telefon dol (kar lep procent teh, me je še pred tem nekam poslalo). Kar pogosta je bila tudi izjava, da jih “nadlegujem” in pa da si naj “najdem pravo delo.” Da ne omenjam tega, kako so eni odločno zatrjevali da sme že “tretji danes, ki me kliče, zaradi tega!” Tega jim seveda nikoli nisem in jim tudi nikoli ne bom verjel, saj imam tudi jaz doma telefonski priključek in vem približno kolikokrat na dan, ali še bolje na mesec nas pokličejo z raznimi marketinškimi motivi.

Jaz kot telefonist, ali kot tisti ki “gnjavi po telefonu” ljudi po eni strani popolnoma razumem. Zavarovanje imajo dan danes urejeno že skoraj vsi in pa kdo še sploh kupuje knjige ali sesalce po telefonu? Interesa za takšne klice je torej vedno manj, na drugi strani pa je takšnih klicev vedno več. Tako da čisto razumem, da ljudje ne morejo biti vzhičeni od veselja ko jih nekdo, recimo jaz, pokliče.

Pa vendar, na drugi strani pa ne morem nikakor razumeti, kako ne morejo ljudje razumet da je to za nekatere njihov vsakdanji kruh! Ok, v mojem primeru temu ni tako, ker za mene je to samo dodaten denar preko študentskega servisa, za preživetje pa upam in načrtujem da bom počel kaj veliko bolj zanimivega in tudi donosnega.

Še bolj kot to, ne razumem, kako ne morejo ljudje ki sicer niso pripravljeni prisluhnit obdržati vsaj minimalne stopnje kulture in se vljudno zahvaliti ter morda še zaželeti dober dan ali več sreče pri naslednjem klicu. Zanimivo je namreč, in tega se vse premalo ljudi zaveda, predvsem takrat, ko telefonist pokliče kakšno osebo ki jo sicer pozna, jo morda celo pogosto videva. Takrat je zanimivo videti, kako ti ljudje ki so sicer zelo vljudni in prijazni reagirajo do nekega “neznanca” ki jih je poklical z marketinškim namenom. Še ena stvar, ki je večina ljudi ne ve je ta, da imajo koliko toliko sodobno urejeni telefonski studiji vse to vodeno preko računalnika, tako da na primer ko se zlažete da nekoga ni doma, s tem ne pridobite popolnoma nič, ampak si poskrbite samo zato, da vas čez kak dan spet kličejo. Prav tako se v računalnikih vodijo evidence kaj je oseba na drugi strani telefona rekla, tako da je še posebej zanimivo ko lahko telefonist opazuje odstopanja na tem področju.

Pa če povzamem. Prepričan sem, da gre veliki večini ljudi telefonski marketing že kar krepko na živce, tako kot tudi na primer reklame po televiziji. Vendar pa če se le da, poskusite biti do osebe ki vas pokliče in vam “zagnjavi” vsaj vljudni, velikokrat pa lahko pozitivno vplivate tudi na njihovo plačilo, že samo s tem če izpolnite kakšno anketo, ali morda pristanete na brezplačno predstavitev kakšnega produkta. Vam bo to “vzelo samo 15 minut” kot radi rečejo/rečemo telefonisti, nekomu pa se bo to pri plačilu lepo poznalo.

In ne pozabite, tudi telefonisti so samo ljudje, ki se v veliki večini zavedajo da ste vi siti telefonskega marketinga, zato če vas to spravlja v slabo voljo, nikar tega ne stresajte nad osebo na drugi strani linije.

No comments:

Post a Comment